Pengaruh Strategi Pemasaran Dan Kualitas Produk Terhadap Pengembangan Usaha Seblak

Authors

  • Mia Maulida STIE Wibawa Karta Raharja
  • Sisca Septiani STIE Wibawa Karta Raharja

DOI:

https://doi.org/10.56444/transformasi.v2i3.966

Keywords:

Marketing Strategy, Product Quality, Business development

Abstract

This study aims to analyze the influence of marketing strategy and product quality on the development of the Seblak Teh Hanan business in Parakanlima Village, Jatiluhur District, Purwakarta City. The source of data in this study was obtained from questionnaires (primary) which were distributed to respondents. The population of this research is the consumers of Seblak Teh Hanan . The research sample amounted to 99 people. The research analysis method used is validity test, reliability test, normality test, multiple linear regression, f test and t test and coefficient of determination. The research findings show that the marketing strategy and product quality simultaneously affect business development with the results of the Fcount test of 145.528 and a significance value of <0.05. Based on multiple linear regression analysis, the coefficient of determination is 75.2%. The t-test value of the marketing strategy variable is 3.372 and the t-test value of the product quality variable is 8.102, both variables have a significance of <0.05 so it can be concluded that partially the two independent variables affect the dependent variable.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abdurrohman, A. (2017). Strategi Pengembangan Usaha Disertai Peningkatan Kualitas Produk Untuk Mencapai Keberhasilan Usaha Menggunakan Analisis SWOT Pada Unit Pelaksanaan Tingkat Daerah Di Bawah Perdagangan Dan Perindustrian UMKM Keramik Plered (UPTD Litbang Keramik Plered) (Doctoral dissertation, Universitas Komputer Indonesia).

Assauri, Sofjan. (2015). Manajemen Pemasaran (Dasar, Konsep, Strategi). Jakarta: Raja Grafindo Persada.

Daga, Rosnaini. 2017. Citra, Kualitas Produk, dan Kepuasan Pelanggan. Makassar: Global Research and Consulting Institute.

Elwisam, E., & Lestari, R. (2019). Penerapan strategi pemasaran, inovasi produk kreatif dan orientasi pasar untuk meningkatkan kinerja pemasaran UMKM. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis (JRMB) Fakultas Ekonomi UNIAT, 4(2), 277-286.

Fatimah, S., Yahya, M., & Hisan, K. (2021). Pengaruh Modal Usaha, Kualitas Sumber Daya Manusia, Dan Strategi Pemasaran Terhadap Pengembangan UMKM Di Kecamatan Kota Kualasimpang Kabupaten Aceh Tamiang. JIM: Jurnal Ilmiah Mahasiswa, 151-172.

Febriyani, F. (2017). Pengaruh Strategi Pemasaran Dan Pengembangan Produk Terhadap Minat Beli. Jurnal Ekonologi Ilmu Manajemen, 4(2), 243-247.

Kotler dan Amstrong, G .(2012). Principles Of Marketing. 14th Edition Pearson International Edition. Prentice Hall. New Jersey

Nuraisiah, R. (2021). Pengaruh Penerapan Strategi Pemasaran Terhadap Perkembangan Usaha Home Industri Di Kota Cilegon Provinsi Banten. Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 3(01), 65-81.

Purwanti, E. (2013). Pengaruh karakteristik wirausaha, modal usaha, strategi pemasaran terhadap perkembangan UMKM di Desa Dayaan dan Kalilondo Salatiga. Among Makarti, 5(1).

Sudrartono, T. (2020). Pengaruh Strategi Bauran Pemasaran Terhadap Perkembangan Ukm Di Dinas Koperasi Usaha Kecil Dan Menengah Kabupaten Bandung. Eco-Iqtishodi: Jurnal Ilmiah Ekonomi Dan Keuangan Syariah, 2(1), 59-74.

Vijaya, D. P., & Irwansyah, M. R. (2017). Pengaruh modal psikologis, karakteristik wirausaha, modal usaha dan startegi pemasaran terhadap perkembangan usaha UMKM di kecamatan Buleleng tahun 2017. Ekuitas: Jurnal Pendidikan Ekonomi, 5(1), 45-51.

Yulianti, Farida, Lamsah dan Periyadi. (2019). Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: Deepublish Publisher.

Zahara, L. (2022). Pengaruh Karakteristik Wirausaha, Modal Usaha dan Strategi Pemasaran Terhadap Perkembangan Usaha Mikro Kecil dan Menengah (UMKM) di Kecamatan Trienggadeng Kabupaten Pidie Jaya (Doctoral dissertation, UIN Ar-Raniry).

Downloads

Published

2023-08-03

How to Cite

Pengaruh Strategi Pemasaran Dan Kualitas Produk Terhadap Pengembangan Usaha Seblak . (2023). Transformasi: Journal of Economics and Business Management, 2(3), 166-178. https://doi.org/10.56444/transformasi.v2i3.966

Similar Articles

31-40 of 94

You may also start an advanced similarity search for this article.